Resuming podcast

20 de Gener de 2025 a les 13:21

El PSC celebra un acte sobre mobilitat sostenible

Compartir

La necessitat d’apostar per una mobilitat sostenible a partir d’una oferta pública de qualitat de xarxa de carrils bici va ser el tema, divendres, del primer acte organitzar pel PSC d’Olesa aquest 2025 per reflexionar i compartir idees al voltant de diferents temàtiques locals. Aquesta primera cita, que va aplegar una trentena de persones a l’Auditori de la Casa de Cultura, va tenir com a expert el 1r secretari del PSC del Baix Llobregat, Antoni Poveda, que també és senador i president de la Red de Ciudades i Territorios por la bicicleta. El regidor Cristian Mesa va dinamitzar la xerrada, presentada pel 1r secretari i portaveu del PSC d’Olesa, Fernando Vicente.

Precisament, Fernando Vicente va anunciar que el PSC d’Olesa vol anar organitzant actes de “reflexió i compartir idees” en un any que consideren molt important en l’àmbit polític olesà pel canvi que hi haurà a l’alcaldia a mitjans d’any arran el pacte de govern entre el Bloc, ERC i Junts per Olesa.

“Mobilitat sostenible: és possible sense uns aparcaments i una xarxa de carrils bici de qualitat?” va ser el títol escollit per al primer acte temàtic de l’any del PSC. I cal apostar per una mobilitat sostenible, va apuntar Antonio Poveda, partint de la base que “la mobilitat és un dret” i que la contaminació i el canvi climàtic obliga a buscar alternatives al sistema actual. Aquestes alternatives passen inevitablement per  “una bona xarxa de transport públic” i accions que facin que les ciutats “siguin ordenades i accessibles”, va dir Poveda.

Per al 1r secretari del PSC del Baix Llobregat, amb una bona xarxa de transport públic la ciutadania pot apostar per deixar el vehicle privat per optar per opcions no contaminants, com anar a peu o moure’s en bicicleta. I per fer-ho possible, va dir, “la bicicleta ha de tenir les mateixes oportunitats que el vehicle privat”, unes oportunitats que “els governs poden aconseguir, per exemple, amb ajuts que venen d’Europa, com els Next Generation”.

Segons Antonio Poveda, aquestes oportunitats per a la bicicleta passen per la creació de carrils bici segregats que donin seguretat als ciclistes i que permetin unir els centres de treball i les estacions de transport públic. Alhora, és important que es doti les ciutats d’aparcaments segurs i que es pugui oferir a la ciutadania un parc públic de bicicletes, com ja passa a molts municipis de l’àrea metropolitana.

El regidor socialista Cristian Mesa va incidir en la situació del carril bici d’Olesa, que segons Mesa “segurament està sobredimensionat i per això ha generat crítiques entre una part de la població”. Mesa també va qüestionar el fet que s’hagi prioritzat el carril bici en la circulació d’alguns carrers d’Olesa, i si bé va aplaudir iniciatives com la del bicibús o la creació d’aparcaments dissuasius, també va apuntar que cal potenciar-les per impulsar cada cop més una mobilitat sostenible a Olesa.  

En aquest sentit, Cristian Mesa va explicar que el PSC d’Olesa està treballant en una proposta alternativa que permeti millorar i potenciar el carril bici, una alternativa, va dir, que es nodrirà amb els consells i idees aportats per Antonio Poveda: impuls d’un parc públic de bicicletes i d’aparcaments segurs i revisar la priorització del carril bici en l’àmbit circulatori. També va apuntar la necessitat de treballar en el foment de l’ús de la bicicleta entre el jovent.

Una altra de les idees va ser la de buscar convenis amb els supermercats locals per a la instal·lació de punts de recàrrega de vehicles elèctrics als pàrquings d’aquests centres.

Després de l’acte sobre mobilitat, el 1r secretari del PSC d’Olesa, Fernando Vicente, ha anunciat que les properes cites giraran al voltant d’esports i cultura.