Resuming podcast

27 de Maig de 2025 a les 14:17

Miquel Riera desmenteix que els carrils bici segregats fossin una decisió unilateral

Compartir

El regidor no adscrit, Jordi Martínez, va assegurar a la tertúlia política "Punts de vista" que els carrils bici segregats van ser una decisió unilateral i que "l'equip de govern va ser enganyat" i que a les juntes de govern es va assegurar que mai no es posarien. L'alcalde durant el mandat 2019-2023 i regidor de Planejament urbanístic, Miquel Riera, ha negat rotundament aquestes acusacions. 

El regidor no adscrit Jordi Martínez, que va ser regidor de Mobilitat durant el mandat anterior i amb l'alcalde Miquel Riera i el Bloc Olesà, va assegurar a l’emissora municipal que la implantació del projecte de la xarxa de carril bici es va executar “contra l’opinió de veïns, associacions i de l’equip de govern”.

A més, segons el regidor no adscrit, “es va assegurar que no hi hauria carril bici segregat dins del nucli urbà” i que l’aprovació es va fer “enganyant l’equip de govern”. “Se'ns va assegurar que no hi hauria carril bici segregat a dintre del poble, i quan el vam veure va ser una sorpresa”, va dir Martínez.

Riera ha negat rotundament aquestes afirmacions i ha assegurat que “és absolutament fals que no hi hagués informació o consens sobre el projecte”. Segons l’exalcalde, tot l’equip de govern, inclòs el mateix Martínez, estava informat de l’evolució del projecte. A més, Riera ha recordat que la iniciativa s’emmarca dins del Pla de Mobilitat aprovat l’any 2013, amb el suport de del regidor Jordi Martínez. 

D’altra banda, el regidor no adscrit va criticar especialment el fet que, segons va dir, no hi va ser convocat a cap reunió sobre el projecte, malgrat comptar amb la cartera de Mobilitat. També va posar en dubte la necessitat d’una auditoria i va advertir que el projecte, valorat en 600.000 €, hauria representat una “mala gestió dels recursos públics”.

Riera ha explicat que el projecte es va començar a tramitar el 2021 i que, al llarg del procés, va passar per diverses Juntes de Govern: des de la petició de subvenció a la Diputació, fins a la redacció, aprovació i adjudicació del projecte i l’inici de les obres i que, per tant, el debat sobre aquesta xarxa de carrils bici es va fer en diverses ocasions:

L’exalcalde també ha destacat que es va fer una presentació pública del projecte a l’Auditori de la Casa de Cultura el maig de 2022 i que es pot veure al Canal de Youtube de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat, on es van donar a conèixer els plànols del traçat de la xarxa de carril bici, i on es diferenciaven clarament els trams de carril segregat i compartit.

Pel que fa a les crítiques sobre una possible malversació, Riera les ha considerat especialment greus i injustificades. En qualsevol cas, ha defensat la legalitat, la transparència i el valor urbanístic del projecte:

Riera ha defensat que la xarxa de carrils bici forma part d’un model de ciutat pensat per facilitar una mobilitat més sostenible i saludable, integrat amb actuacions com la millora del transport públic, l’ampliació de voreres i la creació d’itineraris segurs i inclusius per a vianants i ciclistes.

Recupera la secció de "Tertúlia política" de l'Hotel Gori (20/05) al següent enllaç.

Recupera l'entrevista amb Miquel Riera, alcalde d'Olesa de Montserrat durant el període 2019-2023, al següent enllaç.