Resuming podcast

5 novembre de 2025 a les 9:52

Olesa demana explicacions a la Generalitat i a Telefònica pels talls massius de fibra òptica

Compartir

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat exigirà explicacions formals a la Generalitat i a Telefònica pels dos talls massius del servei de fibra òptica que ha patit el municipi en menys de dos mesos. L’alcalde ha anunciat que sol·licitarà una reunió urgent amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat per aclarir què ha passat i quines mesures s’estan prenent per evitar que es repeteixin incidències d’aquest tipus.

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha anunciat que exigirà explicacions tant a la Generalitat de Catalunya com a Telefònica pels dos talls massius de fibra òptica que han afectat el municipi en menys de dos mesos. Les avaries, que han deixat sense connexió a centenars de veïns, comerços i serveis municipals, han provocat “una situació d’indefensió molt greu”, segons ha denunciat l’alcalde, Marc Serradó.

Tot i que la Generalitat va posar en marxa recentment el servei Telcocat, destinat a canalitzar la comunicació entre els ajuntaments i les companyies en cas d’avaries, Serradó ha valorat que “no ha suposat cap diferència real” respecte a la gestió anterior.

L’alcalde ha explicat que ha sol·licitat una reunió urgent amb el secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital de la Generalitat, Albert Tort, responsable de Telcocat, per obtenir informació sobre les causes de les incidències i conèixer quines mesures s’estan adoptant per evitar que es repeteixin.

Serradó ha reconegut que la situació ha generat “una gran preocupació” entre la ciutadania i ha remarcat que, a hores d’ara, no hi ha cap informe oficial que expliqui per què s’han produït dues avaries de gran abast en un període tan curt.

L’Ajuntament vol aclarir les causes concretes dels talls, que continuen sense identificar-se amb precisió. S’han apuntat diverses hipòtesis, des de robatoris de cable fins a danys o errors tècnics, però segons l’alcalde, cap d’elles ha estat confirmada.

“No pot ser que un sol punt deixi incomunicada tota una població. Estem parlant d’una infraestructura crítica, com l’electricitat o el gas, i hauria d’estar protegida”, ha advertit Serradó.

En aquest sentit, l’Ajuntament d’Olesa demanarà a la Generalitat i a Telefònica que informin de manera clara sobre les causes concretes dels talls, les mesures correctores adoptades i els protocols de prevenció per evitar nous episodis que deixin la població incomunicada. “Exigirem transparència, responsabilitats i garanties”, ha conclòs Serradó.

 L’alcalde també ha recordat que l’Ajuntament estudiarà accions legals per reclamar responsabilitats i compensacions. “Hem contactat amb un advocat civilista per veure quines vies tenim per reclamar pels danys ocasionats i per assessorar la ciutadania i les empreses afectades”, ha explicat l’alcalde.