Resuming podcast

30 de Octubre de 2025 a les 14:34

Tall de fibra a Olesa: què es pot reclamar i com fer-ho?

Compartir

El tall de fibra òptica que afecta Olesa de Montserrat des de fa més de dos dies ha deixat incomunicats veïns, comerços i serveis essencials. Davant d’aquesta situació, des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) es recorda la importància de conèixer els drets dels consumidors i els passos per reclamar la compensació que correspon quan hi ha una interrupció del servei.

L’Ajuntament d'Olesa de Montserrat continua reclamant informació clara i immediata sobre el tall de fibra òptica que afecta el municipi des de fa més de 48 hores. Segons les últimes dades, s’estan començant a recuperar algunes línies, però encara no se sap quantes ni l’abast exacte de la incidència.

El tall ha provocat nombroses afectacions a particulars, empreses i serveis que depenen de la connexió a internet, com alarmes, TPV o sistemes de teleassistència. Davant aquesta situació, molts veïns es pregunten quins són els seus drets com a consumidors i quins passos poden seguir per reclamar.

Dolors Bascompte, responsable de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) d’Olesa de Montserrat, ha explicat quines són les accions recomanades en aquests casos.

“La ciutadania, en primer lloc, ha d’esperar que se solucioni l’avaria. Un cop restablert el servei, cal trucar a la companyia i reclamar de manera que en quedi constància, ja sigui amb un número d’incidència o un full oficial de queixa o reclamació”, ha detallat Bascompte.

Segons la responsable de l’OMIC, no s’ha de penjar la trucada fins obtenir un número d’incidència o reclamació, ja que és la prova que permet exigir la corresponent indemnització pel temps sense servei. Si passats 30 dies des d’aquesta primera reclamació l’empresa no ha donat resposta o la compensació no s’ha reflectit a la factura, els afectats es poden adreçar a l’OMIC perquè tramiti una mediació amb l’operadora.

Pel que fa a la compensació econòmica, Bascompte recorda que la normativa només contempla una indemnització per la interrupció del servei, però no inclou compensacions per danys i perjudicis, com pèrdues econòmiques o afectacions professionals. “Si una persona vol reclamar danys i perjudicis, s’ha de dirigir a serveis jurídics perquè estudiïn el cas i, si escau, emprendre accions legals”, ha explicat Bascompte.

La responsable de l’OMIC també ha destacat que no és necessari presentar documentació específica per justificar la reclamació, ja que les companyies disposen del registre dels talls de servei. Tanmateix, és important conservar les factures per comprovar si s’ha aplicat la indemnització.

Els talls de fibra també poden repercutir en serveis essencials com sistemes d’alarma, terminals de pagament o teleassistència. En aquests casos, el procediment de reclamació és el mateix.

Pel que fa a les empreses afectades, des de l’OMIC, Dolors Bascompte ha explicat que les microempreses també estan emparades per la normativa de consum, de manera que poden reclamar igual que un particular per interrupció de subministrament.

A Olesa de Montserrat, l'Ajuntament compta amb l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), que duu a terme la tasca d'atendre i assessorar la ciutadania. L'oficina es troba a l'edifici de Cal Rapissa, al c. Ample, 25. Les persones interessades poden demanar-hi cita prèvia trucant al 93 778 00 50-Opció 3 (Promoció Econòmica) o enviant un correu a consum@olesademontserrat.cat. L'horari d'atenció és els dijous de 14.45 a 18.45 h i l'últim dijous de cada mes de 10.00 a 14.00 h.