Resuming podcast

12 maig de 2023 a les 15:26

Tret de sortida de la campanya a les eleccions municipals 2023

Compartir

Aquesta matinada, han començat dues setmanes en què les 7 candidatures que concorren als comicis del 28 de maig a Olesa presentaran públicament els seus programes de partit i demanaran el vot de la ciutadania. La campanya electoral acabarà la mitjanit del divendres 26 de maig, l’endemà serà la jornada de reflexió, i el diumenge 28 de maig, la població del municipi en edat de votar serà cridada a les urnes per decidir la composició del ple de l’ajuntament, del qual sortirà el govern municipal per al mandat 2023-2027.

La campanya de les eleccions municipals 2023, que tindran lloc el proper 28 de maig, ha començat aquesta matinada de dijous. Del 12 al 26 de maig, les 7 candidatures que es presenten a l’alcaldia d’Olesa penjaran cartells i faran activitats i actes per donar a conèixer les seves propostes de partit i convèncer la ciutadania sobre el seu sentit del vot.

A Olesa, les candidatures són: Bloc Olesà-CUP, amb Jordi Martínez com a candidat; PSC, amb Fernando Vicente com a candidat; ERC, amb Jordi Parent com a candidat; Ciutadans Olesa, amb Vanesa Carrasco com a candidata; Junts per Olesa, amb Domènec Paloma com candidat; Partit Popular, amb Jessica Fernández com a candidata, i Olesa Oberta, amb Samuel Rodríguez com a candidat.

 

Bloc Olesà-CUP ha començat la campanya electoral aquest vespre amb l’encartellada tradicional. La coalició aspira a un nou mandat a l’Ajuntament d’Olesa per consolidar l’acció d’aquests 12 anys de govern del Bloc Olesà. Jordi Martínez, actual 1r tinent d’alcalde i regidor de Benestar Social, Mobilitat, Protecció Civil, Seguretat Ciutadana i Habitatge de l’Ajuntament d'Olesa de Montserrat anirà acompanyat de Marc Serradó, portaveu del grup de la CUP d’Olesa de Montserrat aquest darrer mandat.

“Km0” és el lema de la campanya escollit per Bloc Olesà-CUP de cara a les eleccions municipals del 28 de maig, i representa la identitat dels dos partits que es presenten a aquests comicis en coalició. “Tant el Bloc Olesà com la CUP som partits estrictament municipalistes, és un dels fets diferencials respecte a altres formacions polítiques. El lema mostra la proximitat de la coalició, la feina del Bloc Olesà durant aquests tres últims mandats i l’impuls de la CUP per anar més lluny”, ha assenyalat Martínez.

Martínez ha indicat que “les campanyes dels partits que estan al govern es fan des del primer dia de mandat i, per tant, el Bloc Olesà porta 12 anys de campanya”. Segons l’alcaldable, “la ciutadania té el vot més o menys decidit i, per tant, el que s’ha de fer durant els propers dies és una campanya que no sigui maldestra i que no porti a equívocs”. Martínez ha destacat que la campanya del Bloc Olesà-CUP per a les properes eleccions municipals  “demostra el sentiment d’equip, amb una imatge on el candidat a l’alcaldia no és la figura central, i transmet la idea de pluralitat, d’experiència i de joventut”.

Durant les properes dues setmanes i pràcticament tots els dies, el Bloc Olesà-CUP farà carpes als diferents barris del municipi. L’objectiu és explicar els principals eixos del programa del partit, que consta de 270 propostes.

A més, Bloc Olesà-CUP ha organitzat un acte el dia 20 de maig, a L'Escorxador, a dos quarts de vuit de la tarda, que comptarà amb la presència de David Fernàndez. Martínez ha qualificat a l’exdiputat i portaveu de la CUP al Parlament de Catalunya com una persona “amb una presència pública i un carisma enorme que sempre és interessant escoltar”.

L’acte final de campanya serà el divendres 26 de maig, al Parc Municipal, amb un míting que acabarà amb música en directe d’havaneres a càrrec del grup de Sònia Zurriaga.

 

El partit socialista, liderat per Fernando Vicente, enceta la cursa electoral amb el mateix lema que a les eleccions municipals del 2019, “Una Olesa per a tothom”, amb el propòsit de representar a tota la ciutadania. El PSC aposta per una campanya de proximitat, adreçada a tota la ciutadania, a les associacions i a les entitats del municipi.

L’alcaldable del PSC, Fernando Vicente, té la voluntat en aquests comicis de fer-se amb l’alcaldia que se li va resistir a les passades eleccions municipals. Vicente ha explicat el per què de repetir l’eslògan “Una Olesa per a tothom”, que va ser el lema del partit el 2019: “Hi ha una part de la població que continua exclosa. Fa quatre anys ens vam presentar, vam quedar segons, i no vam poder aplicar el nostre programa de govern ni aplicar aquesta convicció d’una Olesa per a tothom. Ara estem convençuts que la podem fer realitat”, ha dit.

La promoció econòmica, l’esport, la cultura i la gent gran són els pilars del programa polític que encapçala Vicente. De fet, l’actual regidor del PSC, ha avançat que una de les voluntats del partit és crear una regidoria dedicada a la gent gran.

El PSC aposta per una campanya de proximitat, adreçada a tota la ciutadania, a les associacions i a les entitats dels diferents barris del municipi, i amb presència a les xarxes socials. “Les carpes seran un bon moment per parlar i escoltar la ciutadania”, ha dit.

Fernando Vicente, actual regidor i portaveu del grup municipal socialista a l’Ajuntament d’Olesa anirà acompanyat dels també regidors del partit, Carlos Fernández i Lourdes Garcia, als número 3 i 4 respectivament. Al número 2 de la candidatura es presenta Montserrat Velasco.

Més enllà de comunicar el programa i compartir impressions amb la ciutadania, Vicente ha detallat que durant la campanya, s’explicaran les accions que ha dut a terme el PSC d’Olesa de Montserrat a l’oposició durant el darrer mandat i presentar els objectius que es proposen quan governin.

 

Esquerra Republicana de Catalunya també ha començat aquesta mitjanit la campanya electoral amb la tradicional encartellada. Jordi Parent, que encapçala la candidatura com a alcaldable, ha explicat que la campanya del partit per aquest 2023, que engega amb el lema “Al costat de la gent”, es basa en una campanya porta a porta per estar al costat de la ciutadania.

“Al costat de la gent” és el lema de la campanya d’Esquerra Republicana per a les properes eleccions municipals. Parent ha explicat que “el polític ha d’estar sempre al costat de la gent”. Segons l’actual regidor de l’ajuntament, “hem de posar facilitats, gestionar i liderar un projecte polític on la gent tingui una vida i un futur millors”.

En línia amb el lema de la campanya, Esquerra Republicana ha organitzat una campanya dinàmica, sense carpes ni punts estàtics. “Voltarem pel municipi, anirem a visitar comerços i a la gent directament a casa seva amb una campanya basada en el porta a porta per estar al costat de la gent”, ha dit Parent, que ha afegit que el més important “és escoltar la ciutadania”.

ERC ha preparat un acte de campanya el dissabte, 20 de maig, a la plaça de la Sardana, que servirà per presentar el programa de la formació política. Alguns dels eixos principals del partit s’articulen sobre àmbits com l’educacio, la cultura, el transport, l’energia, esports, i la promoció econòmica, entre d’altres.

El dia 26 de maig, es farà un acte final de campanya que comptarà amb un míting i un concert obert a tothom, a la plaça de les Fonts.

A la llista d’ERC, el regidor i portaveu del partit Jordi Parent s’estrena com a alcaldable, acompanyat pels regidors Raül Asensio i Santi Gallardo, com a números 3 i 5, i s’hi incorpora a la llista com a número 2 Anna Valero.

 

Ciutadans Olesa, encapçalada per Vanesa Carrasco, aposta per una campanya de proximitat en la qual explicar el seu programa als olesans i les olesanes personalment. Sobre els eixos del programa, Ciutadans apunta que són la sanitat, l’economia, la seguretat i la millora de la mobilitat.

Carrasco ha explicat que faran servir dos lemes durant la campanya electoral: “Libérate” que apareix als cartells i també “Por ti, por los tuyos, por Olesa” que és el lema que han utilitzat durant la precampanya.

La candidata a l’alcaldia per Ciutadans Olesa ha destacat que la campanya electoral tindrà com element principal les carpes informatives per poder explicar en primera persona les propostes del programa electoral. Vanesa Carrasco també ha dit que tindran presència a diferents zones d’Olesa i que també explicaran el programa a les entitats que vulguin rebre informació sobre la candidatura.

Segons ha informat el partit, faran carpa informativa aquest cap de setmana al matí al barri dels Closos, el dissabte 20 a la tarda al Parc de l’Estatut i el divendres 26 de maig a la tarda a la plaça de la Sardana.

Vanesa Carrasco ha estat regidora a l’Ajuntament aquest mandat i fa quatre anys es va presentar com a número dos de la candidatura de Ciutadans. En aquesta ocasió encapçala la llista i anirà acompanyada als números 2 i 3 pels actuals regidors José María Paniello i Antonio Fernández. Al número quatre es presenta Nerea Cano i al número cinc Javi Campos.

Sobre el programa electoral, Carrasco ha explicat que és el resultat de quatre anys de recollir opinions de la ciutadania.

Ciutadans Olesa ja ha avançat que els eixos del programa electoral per a les municipals d’aquest 2023 es centraran en els àmbits de la sanitat, per recuperar la situació prèvia a la pandèmia; destinar més recursos a la seguretat i el civisme; potenciar el comerç local amb la reducció d’impostos i la millora de la mobilitat i de l’aparcament. Entre les propostes de Ciutadans, també està la promoció cultural i de l’oci, amb especial atenció a les necessitats dels joves.

 

Junts per Olesa comença la campanya electoral amb l’enganxada de cartells i amb el lema “Hi som per tu”. El candidat a l’alcaldia, Domènec Paloma, ha avançat que s’ha dissenyat una campanya molt propera, basada en paradetes informatives per poder apropar el programa a la ciutadania.

Paloma ha remarcat que el lema “Hi som per tu” vol transmetre als olesans i les olesanes l’estima pel municipi de totes les persones de la candidatura i amb vocació de servei públic. El candidat ha destacat que l’objectiu és ser propers i transmetre la idea que junts per Olesa hi és per solucionar problemes:

Paloma ha explicat que la campanya electoral organitzat es centrarà en paradetes informatives per donar a conèixer el programa de Junts per Olesa d’una forma propera a la ciutadania i que no organitzaran grans actes electorals.

Aquest divendres ja han posat la paradeta informativa al Mercat ambulant i cada dia s’aniran posant parades a diferents indrets: dissabte 13 al matí a la plaça de la Sardana; diumenge a la Plaça de les Fonts; divendres a la plaça de l’Oli i el dissabte 26 de maig, de 17 h a 20 h, un acte amb un futbolí gegant a la zona del Llac del Parc Municipal.

 

El Partit Popular d’Olesa també ha engegat la campanya electoral amb la tradicional encartellada per als propers comicis del 28 de maig. La formació política, liderat per Jessica Fernández es presenta amb tres grans eixos: més estacionaments, més seguretat i menys impostos.

Després de quatre anys sense representació a l’ajuntament, l’objectiu del Partit Popular d’Olesa de Montserrat és tornar “amb força” i que la ciutadania reconegui que “és l'únic partit que sempre ha representat i defensat a tots aquells que no són independentistes”, com ha donat a conèixer la formació.

La campanya del partit de cara als propers comicis centra l’atenció  en tres grans eixos:  més estacionaments, més seguretat i menys impostos. D’altra banda, la formació encapçalada per Jessica Fernández, destaca altres propostes com el desnonament en 24 hores en cas d’ocupació; l’impuls d’un model educatiu trilingüe, el reforç dels serveis de salut d’atenció primària al municipi; la tolerància zero amb els actes incívics i la protecció de la família com element de cohesió social.

La candidata del PP, Jessica Fernández, va ser escollida unànimement pels membres del partit polític el passat mes de febrer. El Partit Popular d’Olesa de Montserrat ha destacat l’interès de la seva candidata, que ja es va presentar com a número 2 de la llista a les passades eleccions, per la política municipal, participant activament en diferents grups i associacions locals.

 

Olesa Oberta es presenta a les eleccions municipals amb Samuel Rodríguez com a candidat i amb el lema “Sumem pel canvi sense por”.

Rodríguez ha explicat que l’eslògan respon a l’equip de la candidatura que, des de diferents procedències, sumen per aquest projecte polític. El “sense por” fa referencia a que les grans transformacions necessiten de molta valentia:

La campanya electoral d’Olesa Oberta es centrarà en carpes informatives al carrer durant aquests quinze per explicar el programa i també recollir les opinions de la ciutadania. Aquest cap de setmana, el dissabte al matí Olesa Oberta estarà al barri de La Central a la tarda i diumenge al Poble Sec al migdia.